مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

ظرفیت داریم، اما آزادراه نداریم 

جلال زاده گفت: خراسان جنوبی ظرفیت لازم برای احداث آزادراه را دارد، اما هنوز یک کیلومتر آزادراه در استان احداث نشده است.

جلال‌زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در استان حتی یک کیلومتر آزادراه نداریم در حالی که ظرفیت‌های لازم برای احداث آن وجود دارد و برای عملیاتی شدن آن نیازمند اعتبارات ویژه دولتی و پیگیری‌های مستمر هستیم.

او به بحث نقاط حادثه خیز در استان اشاره کرد و افزود: پارسال بر اساس ضوابط، ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان مشخص شد که رفع ۱۰ نقطه آن از سمت نهاد کشوری در بازه زمانی دو ساله مصوب شد که تاکنون ۶ نقطه به طور کامل رفع اثر شده است و کار رفع اثر ۴ نقطه دیگر در حال انجام است.

جلال زاده بیان کرد: علاوه بر ۱۰ نقطه‌ای که از سمت کشور مصوبه آن را گرفته ایم، ۲۷ نقطه حادثه خیز دیگر در استان را با اعتبار و بضاعت استانی رفع کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون هزار و ۷۴۰ کیلومتر روکش راه‌ها را در استان انجام داده ایم و برای بحث دوبانده‌سازی راه‌ها نیز تمام منابع و امکاناتمان را به کار گرفته ایم، زیرا پیشرفتمان در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها کمتر بود، اما در دو سال اخیر این روند شدت گرفته است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: احداث آزادراه نیز یکی دیگر از خواسته‌ها و دغدغه‌هایمان در استان است، زیرا ظرفیت‌های لازم برای احداث آن وجود دارد، اما هنوز یک کیلومتر آزادراه در استان نداریم که به نتیجه رسیدن این خواسته نیازمند پیگیری‌های زیاد و اختصاص اعتبارات ویژه ملی است.

افتتاح ۵۲ طرح به همت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 

جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: پارسال در استان در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۳۲ طرح افتتاحی داشتیم که این میزان امسال به ۵۲ طرح با هزینه کرد بیش از ۳۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: روکش جاده ها، ایمنی جاده ها، احداث راه روستایی، احداث پاسگاه پلیس راه، مجتمع خدماتی رفاهی، نمازخانه و مجتمع‌های متفاوت دیگر از جمله طرح‌های افتتاحی است.

جلال زاده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۷۰ کیلومتر روکش جاده‌ای در سطح استان انجام شده که قرار است این میزان را به بیش از هزار کیلومتر برای امسال برسانیم؛ همچنین ۱۵ مورد احداث آبپل و تبدیل آبنما به پل که هر کدام اعتباری نزدیک به ۶ تا ۷ میلیارد تومان لازم دارد را انجام داده‌ایم.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.